در صورتی که شما سفارش خود را از طریق فروشگاه و بصورت آنلاین انجام داده باشید، می توانید هر لحظه از وضعیت سفارش خود مطلع گردید.
در صورتی که وارد حساب کاربری خود در فروشگاه شده باشید در منوهای بالای سایت، منویی با نام "حساب کاربری " نمایان خواهد شد که شامل اطلاعات شخصی و فاکتورهای شما می باشند.
با کلیک بر روی گزینه "سفارش ها" در صفحه کاربری خود در سایت صفحه ای شامل تمامی فاکتور های ثبت شده توسط شما بارگذاری خواهد شد.
در این جدول، شماره سفارش های شما (مرجع سفارش) و مشخصات دیگری از قبیل مبلغ کل، نوع پرداخت و همچنین آخرین وضعیت در فروشگاه نشان داده می شود.
- کد سفارش: شماره سفارش و فاکتور شما می باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل و یا پیگیری های بعدی از فروشگاه، این شماره لازم می باشد.
- ثبت / مبلغ کل / پرداخت: این 3 گزینه اطلاعات عمومی سفارشات شما می باشند.
- وضعیت: این قسمت بسیار مهم بوده و وضعیت سفارش شما در این بخش مشخص می گردد.
1- منتظر بررسی: پس از ثبت سفارش وضعیت در این حالت قرار خواهد گرفت. این وضعیت پس از روئیت مدیر سایت به "در حال پیگیری" تغییر وضعیت خواهد داد.
2- در حال پیگیری: در این وضعیت سفارش شما با موفقیت ثبت شده و به بخش حسابداری جهت بررسی پرداخت و استفاده از کدهای تخفیف ارجاع گردیده است. در صورتی که در پایان سفارش، گزینه پرداخت فیش بانکی را انتخاب کرده باشید ، وضعیت سفارش شما در این حالت نشان داده می شود. در این وضعیت هیچ اقدامی در راستای جمع آوری و یا رسیدگی به سفارش شما انجام نمیگردد و می بایست بعد از واریز وجه ، ثبت فیش نموده تا از طریق حسابداری سفارش شما بررسی شود. سفارش شما بعد از طی مراحل انبارداری و بررسی اقلام بسته بندی می گردد. در این مرحله سفارش شما آماده تحویل به بخش ارسال می گردد و تا زمانی که ارسال نگردیده و کد رهگیری دریافت نشده باشد در این وضعیت باقی می ماند.
3- انجام شده: بعد از دریافت بارنامه توسط حسابداری، وضعیت سفارش شما به "انجام شده" تغییر می یابد. در این حالت پیگیری سفارش بر عهده کاربر بوده و می توانید از طریق کد پیگیری سفارش خود را پیگیری نمایید.
4- لغو شده: در صورت لغو سفارش، سفارش شما به حالت "لغو سفارش" تغییر وضعیت می دهد. در صورت مشاهده چنین وضعیتی در صورتی که سفارش توسط شما لغو نگردیده سریعاً با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
*** لازم به ذکر است در صورتی که بعد از گذشت چند ساعت، وضعیت مرسوله شما تغییر نکرد، سریعاً با پشتیبانی تماس گرفته و با ارائه شماره سفارش وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایید.
نحوه پیگیری بعد از ارسال مرسوله:
بعد از اینکه وضعیت سفارش شما به "حمل شده" تغییر یافت، کد رهگیری جهت پیگیری مرسوله در سفارش شما درج می گردد. برای مشاهده کد رهگیری کافیست بعد از مراجعه به بخش "سفارشات شما" بر روی گزینه "جزئییات" کلیک نمایید. بعد از نمایش اطلاعات ، در بخش "شماره پیگیری" کد مربوط به پیگیری سفارش شما در این بخش قابل دسترسی می باشد. در صورت انتخاب گزینه باربری شماره های باربری به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در ادامه نحوه پیگیری هر یک از روش های ارسال توضیح داده شده است.
- ارسال از طریق اداره پست: در صورت انتخاب روش حمل از طریق اداره پست، کد رهگیری به شما داده خواهد شد که می توانید از طریق وب سایت اداره پست www.itemtracking.post.ir و یا اداره پست شهرتان مرسوله خود را پیگیری نمایید. معمولاً انتخاب گزینه پست پیشتاز یک الی سه روز و انتخاب گزینه پست سفارشی هفت الی ده روز تا رسیدن مرسوله شما زمانبر خواهد بود. لازم به ذکر است که اداره پست شرکتی دولتی بوده و فروشگاه مکاسنتر هیچ نظارتی بر روی آن نداشته و در صورت تأخیر و یا هرگونه مشکلی، می بایست با در دست داشتن کد رهگیری به اداره پست شهر خود مراجعه نمایید.
- ارسال از طریق تیپاکس: در صورت انتخاب روش حمل از طریق تیپاکس، شماره بارنامه ای به شما داده خواهد شد که می توانید از اداره تیپاکس شهر خود این مرسوله را پیگیری نمایید.
- ارسال از طریق باربری: در صورت انتخاب روش حمل از طریق باربری، شماره بارنامه ای با ذکر نام باربری مربوطه جهت دریافت مرسوله به شما داده خواهد شد. در این روش نیز به علت پسکرایه بودن به هنگام تحویل مرسوله کرایه ارسال از شما دریافت خواهد شد. در صورتی که انباری جهت دریافت مرسوله به شما داده نشد، می توانید به انبار مرکزی باربری خود مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره های باربری که برای شما ارسال می گردد تماس گرفته و از زمان ارسال و شماره تعاونی تحویل گیرنده اطلاع یابید.
***شما می توانید شماره باربری یا تیپاکس شهر خود را از طریق سامانه 118 دریافت نمایید.